HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Convocatòria pública oberta del monogràfic “Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra” (núm. 33, gener-juny de 2019)

S'obre a convocatòria pública per a la presentació d'articles el monogràfic previst per al primer semestre de 2019 de la revista Educació i Història. Revista d'història de l'educació que edita la Societat d'Història de l'Educació, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, que tractarà sobre Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra

Aquelles persones interessades a enviar algun article original i inèdit per a què s'iniciï el procés d'avaluació per parells de cecs han de fer-ho abans de l'1 de març de 2018 a la direcció de la revista, especificant que s'envia per a ser valorat per a l'esmentat número monogràfic, a l’adreça de correu electrònic: bernat.sureda@uib.es

Monogràfic: “Recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d'Europa des de la Gran Guerra”

Coordinació: Isabel Vilafranca (Universitat de Barcelona) i Eulàlia Collelldemont (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)

Presentació: Indiscutiblement la construcció d'Europa, que ha estat seu d’ambdues guerres mundials, no ha estat un procés fàcil ni absent de conflictes polítics, d’interessos econòmics, culturals, religiosos, pedagògics i educatius. Ara, cent anys després del final de la Gran Guerra, podem fer un balanç de la recepció pedagògica que la cultura europea ha tingut en el nostre pensament educatiu contemporani. Es tracta d'analitzar com els discursos educatius, ètics, estètics, polítics, etc., han estat clau en la construcció pacífica del vell continent i com les iniciatives pedagògiques han reeixit tot fent possible aquesta integració pacífica. Els diferents articles han de respondre a aquesta temàtica: "La recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d’Europa des de la Gran Guerra”. És a dir, esbrinar les arrels de com l'educació i els discursos pedagògics han tingut un paper cabdal per a la construcció i integració dels diferents països en un acord supranacional com és la Unió Europea al llarg d'aquests cent anys.

Termini de presentació d’originals: 1 de març de 2018



Els resums dels articles d'aquesta revista es poden consultar en català, en castellà i en anglès. Per fer-ho, canvieu la llengua del portal.

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9632 (edició electrònica); 1134-0258 (edició impresa).

La revista Educació i Història apareix als següents medis de documentació bibliogràfica:

Bases de dades: ISOCRACO, DIALNETREDINED, IRESIE, ICIST, DOAJ

Sistemes d'avaluació de revistes: IN-RECSLATINDEXRESHDICECARHUS Plus+MIARCIRC, ERIH Plus, CiteFactor, OAJI

Educació i Història apareix en el número 18 del rànquing de totes les revistes espanyoles de l'àmbit Educació i situada dins el primer quartil.


Adreça postal

Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació
Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana
Carrer del Carme, 47
08001 Barcelona
Telèfon: +34 933 248 580
Fax:  +34 932 701 180
she@iec.cat
http://revistes.iec.cat/index.php/EduH/index