L'aplicació de les Normes ortogràfiques fabrianes a La Publicitat

Autors/ores

  • Daniel Casals i Martorell
  • Neus Faura i Pujol

Resum

Aquest article analitza el grau d'implantació al diari La Publicitat, des que va adoptar la llengua catalana el 1922, segons les Normes ortogràfiques fixades per l'Institut d'Estudis Catalans entre 1913 i 1917. A partir d'una selecció d'aspectes que afecten el vocalisme tònic i àton i el consonantisme, aquest treball examina el compliment de les esmentades directrius gràfiques i els desajustaments derivats de diferents causes, associades principalment a la tècnica d'elaboració de la premsa i a la incipient extensió social de les normes esmentades. Aquest treball considera també la posició que Pompeu Fabra havia expressat en relació amb l'ús lingüístic de La Publicitat.

Descàrregues

Publicat

2018-11-29

Com citar

Casals i Martorell, D., & Faura i Pujol, N. (2018). L’aplicació de les <i>Normes ortogràfiques</i> fabrianes a <i>La Publicitat</i>. Butlletí De La Societat Catalana d’Estudis Històrics, (29), 109–130. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/article/view/101075.003

Número

Secció

El diari La Publicitat