L’arrelament segons S. Weil i la seva aplicació artística (J. Plensa i M. Montobbio): un concepte operatiu per pensar la qüestió de la identitat andorrana?

Autors/ores

  • Jordi Pià-Comella Sorbonne-Nouvelle Université St. Andrews University Institut Universitaire de France

Paraules clau:

ànima, arrelament, Andorra, arts, cultura, espiritualitat, estilita, escultura, identitat, Manuel Montobbio, Jaume Plensa, poesia, Simone Weil.

Resum

La qüestió de la identitat fa actualment l’objecte de debats intensos en la política andorrana. El present article es proposa plantejar sobre ella una reflexió filosòfica a través de (1) la noció d’arrelament teoritzada per la filòsofa francesa Simone Weil en el seu tractat L’enracinement ou Prélude à une déclaration des devoris envers l’être humain (1943); i (2) la seva aplicació artística amb les escultures de Jaume Plensa, els 7 poetes, ubicades a Andorra la Vella, i el recull poètic de Manuel Montobbio Estilites d’Andorra.

Paraules clau: ànima, arrelament, Andorra, arts, cultura, espiritualitat, estilita, escultura, identitat, Manuel Montobbio, Jaume Plensa, poesia, Simone Weil.

Descàrregues

Com citar

Pià-Comella, J. (2020). L’arrelament segons S. Weil i la seva aplicació artística (J. Plensa i M. Montobbio): un concepte operatiu per pensar la qüestió de la identitat andorrana?. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (30-31), 233–242. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/148553

Número

Secció

Àmbit Art i Percepció