Predicar amb l’exemple: per una didàctica de la filosofia modèlica Autors/ores Pol Marzougoug Núñez Paraules clau: didàctica de la filosofia, classes de filosofia, pedagogia, ensenyament Resum La docència és una activitat indissociable de l’exercici vocacional de la filosofia, fins al punt que autors com Sèneca han caracteritzat el filòsof com el «pedagog del llinatge humà». En una classe de filosofia, tanmateix, no ens podem conformar de treballar tota una sèrie de competències intel·lectuals per mitjà de l’estudi, la lectura i anàlisi de textos, la reflexió, el debat i la investigació, sinó que, d’acord amb l’orientació específica de la nostra disciplina, en darrer terme hem d’aspirar a l’assoliment de l’excel·lència a través de la transmissió d’un coneixement vertader. En una paraula, hem de tornar més savis els nostres alumnes. Ara bé, ¿com podem col·laborar en l’assoliment i la transmissió de la saviesa nosaltres que encara no l’hem assolit pas? ¿De quina manera podríem plantejar i organitzar les classes de filosofia que resultés conseqüent tant amb les nostres capacitats com amb les nostres limitacions?Paraules clau: didàctica de la filosofia, classes de filosofia, pedagogia, ensenyament. Descàrregues PDF Publicat 2018-04-11 Com citar Marzougoug Núñez, P. (2018). Predicar amb l’exemple: per una didàctica de la filosofia modèlica. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 333–340. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144251 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 28-29 (2018) Secció Actes del IV Congrés Català de Filosofia Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors en el moment de lliurar els articles a Anuari de la Societat Catalana de Filosofia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Filosofia, (societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Anuari de la Societat Catalana de Filosofia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Filosofia,, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Filosofia,, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Anuari de la Societat Catalana de Filosofia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.