Integração de Tópicos de História das Ciências no Ensino : Estudo de Caso: Energia no Ensino Básico Autors/ores Magda Isabel Gonçalves Feliciano Marques Resum The present study refers to the integration of topics related to science history in chemistry teaching about energy. This is a concept that presents huge learning difficulty since the first moment. This investigation tried to conclude if the integration of topics of science history helped the students to better understand the concepts related to energy. At the end in the association test the students involved in the investigation had associated more correct word to stimulus related with the word Energy. The students that learn the concept of energy with resource of science history had better results in the evaluation than the students who had learn the concept through the traditional way. The interest of the students increased with this methodology in comparison with traditional classes. Descàrregues Text complet Publicat 2009-12-02 Número Nova època, vol. 2 (1) : 2009 Secció IV Jornada sobre la història de la ciència i l'ensenyament Antoni Quintana Marí Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Actes d’Història de la Ciència i de la Tècnica.Els autors responen davant la Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana d’Història de la Ciència i de la Tècnica està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.